AW04 Ford C-Max

AW04 Ford C-Max
Een bijtellingsvriendelijke MPV?
De bijtelling van een auto is dus gekoppeld aan de CO2 uitstoot. Hoe groter en hoe minder gestroomd de auto is, hoe meer uitstoot hij zal hebben en dus verwacht je in het rijtje met fiscaalvriendelijke lease-auto’s geen MPV’s… maar die zijn er dus wél. Zie hier de Ford C-MAX.

De C-MAX is voor particulieren een populaire auto, maar hij is dat ook voor zakelijke rijders. Je zit hoog, hij is sportief qua design en rijdt ook zo, hij zit barstensvol moderne technieken als automatisch inparkeren en lane keeping assist, maar is bovenal dankzij de 1.0 EcoBoost benzinemotor en de 1.6 diesel goed voor 20 procent bijtelling…

Maar hij komt er ook als plug-in hybride! De plug-in hybride combineert een benzinemotor met een elektromotor. Hij kan volledig elektrisch en uitstootvrij rijden en een lege accu kan niet alleen door de motor worden opgeladen, maar ook aan een laadpaal, of nog simpeler, thuis aan het stopcontact.

In het geval van die oplaadbare C-MAX is dat een 2.0 liter benzinemotor die gekoppeld wordt aan een 120 pk sterke elektromotor. Moeilijk omgerekend zorgt dat voor vermogen van zo’n 184 pk. Volledig elektrisch rijden kan over een afstand van zo’n 44 kilometer. Een ideale afstand om woon werk verkeer volledig uitstootvrij af te leggen. Opladen kan bij een 16 ampère aansluiting al in maximaal drie uur en aan een normaal stopcontact in 4 uur.

Voordeel is dat deze plug-in hybride in de 7% bijtellingscategorie valt. Ford is niet de eerste die in ons land de zakelijke markt bestormt met een plug-in, maar hij belooft het de concurrentie wel meteen heel moeilijk te maken.

De C-MAX Energi is bomvol luxe uitgerust, met zaken als lichtmetalen wielen, active park assist, achteruitrijcamera, lederen bekleding, navigatie en een panorama dak en ga zo maar door. Kortom ruim in de spullen. Maar dan wel voor een uiterst concurrerende prijs. Ford brengt de auto namelijk op de markt met een vanafprijs van 34.500 duizend euro. Daarmee wordt het de goedkoopste plug-in Hybride op de Nederlandse markt.

Een lagere aanschafprijs betekent ook een lager bijtellingsbedrag… en omdat ie zo schoon is, hoef je geen wegenbelasting te betalen! De netto bijtelling van deze auto begint bij 86 euro per maand. Leasen kan vanaf 529 euro per maand.

Voor meer informatie: