AW19 Peugeot 508 RXH

aw19_peugeot001

Tijdens de autosalon van Parijs toonde Peugeot de nieuwe 508. De auto heeft een flinke metamorfose ondergaan en dat is op zich al reden genoeg om met de auto naar de sneeuw af te reizen… maar van de nieuwe 508 is er ook een nieuwe avontúúrlijke versie, de RXH, en dié is ideaal voor de wintersport!

aw19_peugeot02

De 508 RXH is een allroad uitvoering van de 508. Hij oogt stoerder, staat wat hoger op zijn wielen en is er in twee smaken. Als eerste is er de 508 RXH hybrid4 waar wij mee rijden. Die aandrijving was bij de introductie in 2012 de eerste dieselhybride, met een 163 pk dieselmotor die de voorwielen aandrijft en een 37 pk sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft.

aw19_peugeot04

Maar niet iederéén vindt vierwielaandrijving een must, zeker niet in Nederland. Daarom komt de 508 RXH er nu ook met een zuinige 180 pk sterke 2.0 liter Blue HDi diesel, die alleen de aandrijving op de voorwielen heeft.

aw19_peugeot05

De nieuwe 508 is de eerste Peugeot die laat zien hoe nieuwe familiegezicht eruit ziet. Het merk wil zichzelf hoger in de markt zetten. Dan moet je de concurrentie bijhouden… en die is moordend in deze klasse. Dus is de 508 ook onderhuids aangepakt, met nieuwe, zuinigere Euro-6 dieselmotoren, dode hoek sensoren, een achteruitrijcamera en meer. Allemaal noodzakelijke vernieuwingen om de positie van de 508 op de markt te behouden én te versterken

aw19_peugeot03

De Peugeot 508 is te koop vanaf net geen 29.000 euro. De luxe 508 RXH hybrid4 is er vanaf net iets meer dan 50.000 euro en is zakelijk goed voor 20 procent bijtelling. Is alleen voorwielaandrijving ook voldoende? De 508 RXH BlueHDi kost net iets meer dan 48.000 euro.

aw19_peugeot07

Voor meer informatie: Peugeot 508 RXH