Baker Tilly Berk en de nieuwe Bijtellingsregels

De afgelopen jaren was er maar één ding echt belangrijk bij de keuze van een zakelijke auto: de hoogte van de bijtelling. Met het idee om het wagenpark van Nederland te vergroenen was er de afgelopen jaren niets te gek. Vanuit Den Haag kwamen de wildste plannen: geen wegenbelasting, nul procent bijtelling, 7, 14, 20 procent bijtelling. Maar er gaat er een hoop veranderen en Andreas Pol zoekt het uit.

Mazda 3

Hij gaat op bezoek bij Accountant en Belastingadvieskantoor Baker Tilly Berk en zij weten alles van de veranderende belastingregels. Per 1 januari veranderen de bijtellingsregels zoals we die nu kennen. Eigenlijk blijven alleen de volledig elektrische auto’s buiten schot, die houden 4% procent bijtelling. De meeste auto’s die nu 7 procent bijtelling hebben (zoals de plug-in Hybrides) gaan naar 15 procent. Verder komt er een 21 en een 25 procent categorie.

Mazda 2

Baker Tilly Berk heeft zelf zo’n 500 leaseauto’s in de poule. De recentste toevoeging aan het wagenpark is de Mazda2. Voor BTB was van belang dat de auto pas recent op de markt is gekomen, een gunstige leaseprijs en een complete uitrusting heeft. Voor het bedrijf was het van belang dat de rijders zelf ook mee konden beslissen over de auto. De reacties zijn erg positief.

Mazda 1

Mazda houdt bij de ontwikkeling van haar nieuwe modellen altijd voor ogen gehouden dat de berijder vooral rijplezier moet beleven en daarnaast ook schoon moet rijden. Dit komt perfect samen in de Mazda2. Door de Sky-activ technology ben je met het milieu bezig, maar je kunt ook pittig optrekken bij een stoplicht. De zakelijk markt is erg belangrijk voor het Japanse merk en daarom zijn er speciale Skylease modellen met alles erop en eraan.

Voor meer informatie:
Baker Tilly Berk
Mazda 2