Dacia Duster

Andreas Pol rijdt in de nieuwe Dacia Duster. Het is tweede generatie van de no-nonsense SUV uit Roemenië. Van de eerste generatie zijn er meer dan een miljoen verkocht wereldwijd. In Nederland werd de Duster vooral besteld met alle toeters en bellen erop, want die was flink goedkoper dan een basisuitvoering van een concurrent met vergelijkbare ruimte. En wij Nederlanders houden natuurlijk van een koopje!

AW21 Dacia Duster 01

De nieuwe Duster is van onder tot boven helemaal aangepakt, maar is nog steeds onmiddellijk herkenbaar als een Duster. Hij is tien centimeter langer geworden waardoor je meer bagage mee kunt nemen. Daarnaast is het interieur grondig aangepakt met een nieuw dashboard en stoelen, die er luxer uitzien en aanvoelen. En hij is stiller geworden vergeleken met zijn voorganger.

AW21 Dacia Duster 04

De verwachting is dat van deze generatie Duster ook het topmodel veel verkocht gaat worden in Nederland. Het topmodel, de Prestige, is uitgerust met zaken als Blind Spot Warning, 360 Multi-view camera, Dacia Handsfree card, climate control, cruise control, radio met DAB plus, 17 inch lichtmetalen wielen en verwarmbare voorstoelen.

AW21 Dacia Duster 06

Maar je koopt een Duster niet alleen omdat het goed is voor je portemonnee. Een groot deel van de tijd zul je er mee op de gewone weg rijden naar de hockeyclub of de supermarkt, maar zo’n topmodel is er ook met 4×4. En dat maakt hem ideaal om, af en toe, de blubber en bospaadjes in te duiken.

AW21 Dacia Duster 03

Een Dacia Duster is verkrijgbaar vanaf 19.280 euro. De Prestige is er, voorwiel aangedreven, vanaf 22.180 euro en voor 3.000 euro staat de 4×4 op je stoep. In eerste instantie is de Duster alleen verkrijgbaar met een 125 pk sterke 1,2 liter benzinemotor. Later volgt er nog een bi-fuel uitvoering op LPG.

AW21 Dacia Duster 07

Voor meer informatie:
Dacia Duster