Achter de schermen bij SEAT

RTL Autowereld reist af naar het Spaanse Martorell waar, in een fabriek ter grootte van 400 voetbalvelden, nieuwe Seats ontworpen, getest en gebouwd worden. Voor een auto de weg op gaat voor zijn testkilometers heeft deze al een flink proces doorlopen. Het begint allemaal met zo’n 1000 designschetsen waar een life-size kleimodel van gemaakt wordt dat steeds verder geperfectioneerd wordt.

AW17 - Seat 6

Op andere afdelingen wordt tegelijkertijd gewerkt aan de praktische toepassing van de nieuwe materialen. Deze worden bijvoorbeeld met röntgenstralen bekeken om te zien of nieuw bedachte designs, productieprocessen en materialen ook werken voor de praktijksituatie. Daarnaast worden de producten in een laboratoriumopstelling blootgesteld aan extreme omstandigheden.

AW17 - Seat 4

Materialen moeten niet alleen mooi blijven, ze moeten ook niet vreemd gaan ruiken bij lang gebruik of bij hoge temperaturen. Nieuwe materialen worden daarom in een vroeg stadium door experts uitgebreid besnuffeld. Virtual reality is ook een belangrijk deel van de ontwikkeling van een nieuwe auto.

AW17 - Seat 3

Al met al worden er in de fabriek jaarlijks 55.000 simulaties uitgevoerd op nieuw te ontwikkelen auto’s, alles met als doel de auto’s veiliger en comfortabeler te maken.

Na ruim vier jaar ontwikkelen is dan de nieuwe Seat Ateca werkelijkheid geworden. Hij is er vanaf 27.300,- euro.

AW17 - Seat 1

Voor meer informatie:
www.seat.nl
http://www.seat.nl/modellen/ateca