Vakgarage en het belang van regulier onderhoud

De staat van auto’s is in de loop van de jaren flink veranderd. Moest je auto vroeger om de 10.000 kilometer een grote beurt krijgen, nu geeft je automanagementsysteem om de 30.000 kilometer een melding. Maar is het verstandig om zolang door te blijven rijden? Allard Kalff is bij een Vakgarage om dat uit te zoeken.

VG 1

Daar zien ze een trend dat veel mensen alleen APK-keuring laten doen en ervan uitgaan dat ze dan goed bezig zijn. Echter de auto is onderhevig aan je rijgedrag en dat kan betekenen dat onderdelen veel minder lang meegaan dan de 30.000 kilometer die standaard door de fabrikant wordt vermeld.

VG 3

Een stevige rijder zal meer gebruik maken van zijn rem en dan slijten de remblokken sneller. Als je deze niet op tijd vervangt kan dat de remschijf beschadigen en de vervanging daarvan is een dure grap. Regelmatig onderhoud kan hoge kosten later in het jaar voorkomen.

VG 2

Hetzelfde geld voor de banden. Een kleine aanvaring met de stoep kan er al voor zorgen dat de wielen niet meer goed uitgelijnd zijn. Hierdoor kunnen je banden sneller slijten zonder dat je het zelf in de gaten houden. Ook hier geldt: als je er op tijd bij bent kun je hoge kosten uitsparen.

VG 4

Bij een Vakgarage kun je terecht voor onderhouds- en controlebeurten voor alle type auto’s, waarbij onderhoud volgens fabrieksvoorschriften wordt uitgevoerd. Zodoende blijft de fabrieksgarantie ook van kracht.

Voor meer informatie:
Vakgarage.nl